Αρχοντικό!

Μολονότι εξαιρετικά κρίσιμα για την ηχητική απόδοση του συστήματός μας, τα audiophile ρακ σπανίως καλύπτονται δημοσιογραφικά, κυρίως για πρακτικούς λόγους. Η εν λόγω ιταλική δημιουργία ανήκει όμως στις…βολικές περιπτώσεις, εκείνες που ξεχωρίζουν «από μακριά» με την επίδρασή τους στον ήχο κι έτσι μια μικρή παρουσίαση κρίνεται απαραίτητη.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Τύπος: ρακ 4 θέσεων (προαιρετικά 6)

Επάνω ράφι: δύο θέσεις των 52×51 εκ.

Κάτω ράφι: 98x58x35 εκ. (ΠΒΥ)

Ενδιάμεσο ράφι (προαιρ.): 98×58 εκ.

Αντοχές: 120/120/40 κιλά

Πάχος πλευράς: 80 χιλιοστά

Κατασκευή: πλευρές κπθ γεμισμένες με μάρμαρο

Πόδια: ατσάλι, ρυθμίσιμα, ελαστική σύζευξη

Διαστάσεις (στάνταρντ): 114x58x57 εκ. (ΠΒΥ)

Διαστάσεις (έξτρα ράφι): 114x58x65 εκ. (ΠΒΥ)

Η ιταλική εταιρία με το χαρακτηριστικό όνομα διαθέτει μια μεγάλη γκάμα από ρακ ξεχωριστής αισθητικής, όπου απαντούμε τα συνήθη υλικά για αυτές τις εφαρμογές, όπως το μέταλλο, το ξύλο και το ακρυλικό. Τα ρακ της είναι μοντέρνας εμφάνισης και ιδιαίτερα καλόγουστα, προσαρμόζονται εύκολα στις απαιτήσεις του χρήστη και δεν κοστίζουν μια περιουσία. Η Bassocontinuo απέκτησε πρόσφατα πρόσβαση στην ελληνική αγορά μέσω της Solid Foundation η οποία επίσης εμπορεύεται τα φημισμένα, και για πολλούς κορυφαία στον πλανήτη, ρακ της ιαπωνικής Taoc. Λες και ήταν σύμπτωση, η ιταλική εταιρία παρουσίασε πρόσφατα μια νέα κορυφαία σειρά «αναφοράς» όπως την χαρακτηρίζει με το εύλογο όνομα Zen, η οποία μπορεί να σταθεί με αξιώσεις δίπλα στα πανάκριβα Taoc και, εδώ που τα λέμε, απέναντι σε όποιο άλλο ρακ της αγοράς, ανεξαρτήτως τιμής. Το πρώτο μοντέλο της σειράς Zen είναι το Sendai και με τέτοια ονόματα μου φαίνεται ότι ο στόχος των Ιταλών είναι ξεκάθαρα…ιαπωνικός. Το Sendai είναι πανέμορφο και ασήκωτο, αναπτύσσεται δε κατά μήκος. Έχει το απλούστερο δυνατό σχέδιο και χρησιμοποιεί χωρίς φειδώ αδιανόητα μεγάλη μάζα. Οι Ιταλοί δεν δίνουν στοιχεία για το βάρος του Sendai, μπορεί όμως να σηκώσει πάνω από 240 κιλά σε συσκευές στα δυο του ράφια – συν 40 κιλά σε ένα προαιρετικό ενδιάμεσο ράφι- καθόλου άσχημα, αφού θα βολέψει τα περισσότερα μεγαθήρια της αγοράς.

Λίγα εμπειρικά

Το θέμα της στήριξης των συσκευών μας είναι κεφαλαιώδους σημασίας για τον ήχο του συστήματος. Στην αγορά υπάρχει μια πληθώρα κατασκευών που παίζουν με διάφορες προσεγγίσεις. Οι περισσότερες από αυτές φαίνεται πως επιχειρούν αφενός να απομονώσουν την προς στήριξη συσκευή από τους κραδασμούς που θα φθάσουν από το δάπεδο, αφετέρου να διοχετεύσουν τους κραδασμούς που βρίσκονται ήδη στη συσκευή είτε εγγενώς (π.χ από τα τροφοδοτικά της) είτε που έχουν φθάσει μέσω αέρος (π.χ παίζοντας σε υψηλές στάθμες) τάχιστα προς τη γη. Συνήθως τα μεταλλικά μέρη εξυπηρετούν αυτό το σκοπό της διοχέτευσης προς τα κάτω ενώ τα ξύλινα χρησιμεύουν ως σημεία απόσβεσης για το πλεόνασμα των κραδασμών. Το πράγμα περιπλέκεται πολύ καθώς δεν στηρίζουμε μια συσκευή αλλά ένα ολόκληρο σύστημα. Έτσι, υφίστανται μηχανικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των συσκευών οι οποίες και πρέπει να ελεγχθούν. Επιπλέον, πρέπει να υπάρχει αρκετός αέρας ανάμεσα στις συσκευές για μειωμένες η/μ παρεμβολές κι εδώ το think big μόνο ωφέλη μπορεί να έχει. Κατsendai-BC2αλήγουμε έτσι σε μεγάλες κατασκευές πολλών ραφιών που, με τη σειρά τους, θέτουν ζητήματα μηχανικής σταθερότητας. Εδώ είναι κατά τη γνώμη μου το πιο κρίσιμο σημείο μιας σχεδίασης. Έχω παρατηρήσει ότι σε αυτό το σημείο υπάρχουν δύο τρόποι σκέψης.

Ο πρώτος ακολουθεί τη λογική των πολλαπλών δεσιμάτων γύρω-γύρω έτσι ώστε με σχετικά χαμηλή μάζα να έχουμε καλή ακαμψία και, κουνώντας το ρακ, αυτό να παραμένει φαινομενικά άκαμπτο και ακίνητο. Ο δεύτερος και δυσκολότερος ακολουθεί μια πολύ απλούστερη αρχιτεκτονική και επιτυγχάνει την πολυπόθητη σταθερότητα μέσω της μεγάλης μάζας. Προσωπικά, έχω σχεδιάσει και κατασκευάσει το δικό μου ρακ (όπου έχω τα σπέσιαλ μασίφ ράφια της ελληνικής Tandem) με τη δεύτερη λογική, χρησιμοποιώντας τέσσερις κολώνες με πλευρά 10 εκ. από μασίφ οξιά σε γωνία 45° και οριζόντιους «σταυρούς» που τις ενώνουν όπου πατάνε τα ράφια, επίσης από οξιά με πλευρά 5 εκ. Είναι ασήκωτο, έχει μια πολύ μικρή ενδοτικότητα αν πας να το περιστρέψεις αριστερά-δεξιά και επανέρχεται τάχιστα σε θέση ισορροπίας ακόμη κι αν φάει…γροθιά. Αντίθετα, τα περισσότερα από τα «δεμένα» ρακ αντιδρούν άτσαλα στις βίαιες διεγέρσεις και τότε πάλλονται για πολύ ώρα και μάλλον ανεξέλεγκτα. Αλλά για κορυφαία δυναμική περιοχή χρειάζεται να υπάρχει μια πραγματικά θεμελιώδης ισορροπία. Δυστυχώς η αγορά είναι γεμάτη με προσιτές λύσεις της πρώτης λογικής που παίζουν μάλλον λεπτά και στεγνά. Όταν είδα το Sendai κατάλαβα αμέσως ότι ανήκει στα ρακ εκείνα που μου αρέσουν, όντας πραγματικά πολύ απλό χωρίς δεσίματα και με εξαιρετικά μεγάλη μάζα.

Shares