Ιδανικός σύντροφος;

Η συνάντηση με ένα από τους κορυφαίους εκπροσώπους της Ιαπωνικής σχολής των «λαμπάτων» ενισχυτών μου δημιούργησε συναισθήματα χαράς και λύπης. Χαράς γιατί όταν στηθεί σωστά (με τα κατάλληλα συνοδά) ο ενισχυτής αυτός μπορεί να συγκλονίσει, και λύπης γιατί δυστυχώς ενώ το πνεύμα είναι πρόθυμο, η τσέπη…

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Ισχύς: 2×32 Watt

Απόκρ. συχνότ.: 10-120kHz +/- 0,5dB

Είσοδοι: x5 Line, x1 Amp In

Ευαισθησία: 350mV

Ολ. αρμον. παραμόρφ.: <1%

Λόγος S/N: >85dB

Αντίστ. εισόδ.: 220kΩ

Εμπέδηση ηχείων: 8 & 16Ω

Βάρος: 22,5 κιλά

Διαστάσεις: 14,2x45x36 εκ.(ΥΠΒ)

Τι πρέπει να διαθέτει ένας ολοκληρωμένος ενισχυτής για να κερδίσει μια θέση στο «ιδανικό» διαμέρισμα του φαντασίας μου; Πρώτα απ’ όλα να έχει αρκετή ισχύ. Και πόση είναι αρκετή; Για μένα οτιδήποτε πάνω από 30W στα 8Ω καθώς τα ηχεία που χρησιμοποιώ έχουν ευαισθησία κοντά στα 90dB/w/m, ο χώρος μου έχει εμβαδό 25 τ.μ. και παρόλο που μ’ αρέσει να ακούω αρκετά δυνατά μάλλον πιο συχνά απ’ όσο θέλω να παραδεχτώ τα 105dB είναι το όριό μου. Μετά, θέλω να έχει τη δυνατότητα να περιγράφει τη μουσική με συνέχεια, ρυθμό και δίχως να αλλοιώνει το χαρακτήρα της κάθε νότας η οποία πρέπει να ακούγεται μεν όπως ηχογραφήθηκε αλλά ταυτόχρονα να μην μοιάζει «κονσερβαρισμένη». Επίσης να είναι ικανά διάφανος ώστε να είναι εύκολο για τον ακροατή να ξεχωρίζει στο μέγιστο δυνατό βαθμό κάθε όργανο, κάθε στοιχείο της μουσικής ακόμη κι όταν η παραγωγή δεν είναι υψηλών προδιαγραφών ώστε να μην μειώνεται η απόλαυση της μουσικής εμπειρίας όσο μέτρια κι αν είναι η εγγραφή (που δυστυχώς οι περισσότερες είναι).

Τέλος, πρέπει ή να είναι αρκετά όμορφος ώστε ακόμη κι όταν δεν είναι αναμμένος να μου τραβά το βλέμμα και να κερδίζει το θαυμασμό μου, ή και το ανάποδο, δηλαδή να είναι τόσο «αόρατος» ώστε να δένει όσο το δυνατό πιο εύκολα με το περιβάλλον με αποτέλεσμα να μη νιώθω την ύπαρξη του παρά μόνο όταν τον …χρησιμοποιώ. Σας είπα, αν είναι να μιλάμε για κάτι ιδανικό καλό είναι να ξέρουμε τι θέλουμε. Όσο ένας ενισχυτής πλησιάζει να πληροί όλα τα παραπάνω στοιχεία τόσο περισσότερο κερδίζει την εκτίμησή μου. Και για να γίνω περισσότερο σαφής όσο περισσότερο πλησιάζουν όλα τα παραπάνω συνολικά το «ιδανικό» τόσο τον …θέλω πιο πολύ. Τον περασμένο μήνα συνάντησα ένα ενισχυτή που πλησίασε πολύ το συγκεκριμένο στόχο διαθέτοντας μια εξαιρετικά λιτή εμφάνιση και πολύ μεγαλύτερη ισχύ απ’ όσο ποτέ θα μου χρειαζόταν. Και ακουγόταν υπέροχα δυνατά! Αυτό το μήνα περνάμε στην απέναντι όχθη με κάτι που εξ αιτίας του φινιρίσματός του αλλά και της συνολικής αισθητικής που διαθέτει σε αναγκάζει να τον κοιτάς όλη τη μέρα. Και βρίσκεται στο κάτω όριο της επιτρεπόμενης ισχύος (για την περίπτωσή μου πάντα…).

Σχεδίαση και κατασκευή

Ο συνδυασμός χρυσού, λίγου πράσινου και φυσικού ξύλου είναι βάλσαμο για τα μάτια ενός σαν κι εμένα που συνήθως αντικρίζει συσκευές που έχουν ασημένιο και μαύρο φινίρισμα. Ναι, το δίχως άλλο, ο CS600 είναι χάρμα οφθαλμών (ίσως φταίει και η ηλικία μου καθώς πλέον κάθε άτομο κάτω των 40 ετών μου φαίνεται νέο…) και ως τέτοιος αξίζει το κάτι τι παραπάνω. Επίσης είναι σχεδιασμένος από τον κ.Taku Hyodo, τον ιδρυτή της εταιρίας Leben Hi-Fi Stereo Company, που στα νιάτα του σχεδίαζε κορυφαίους audio ενισχυτές για τη Luxman. Ο κ.Hyodo, στον ελεύθερο χρόνο του, σχεδίαζε και κατασκεύαζε ενισχυτές για τον εαυτό του τους οποίους πουλούσε και σε φίλους του. Οι τελευταίοι τον ενθάρρυναν να ξεκινήσει τη δικιά του εταιρία και ιδού το αποτέλεσμα. Μάλιστα ακόμη και σήμερα ο κ. Hyodo αν και σχεδιάζει τους ενισχυτές του με βάση τον πιο «μουσικό» συνδυασμό υλικών και χρησιμοποιεί την εμπειρία του ως μουσικός για το ηχητικό «κούρδισμα» των συσκευών του δεν lebencs600-IMG_0004παραλείπει να λάβει υπ’ όψιν του τη γνώμη πολλών φίλων του στο τελικό αποτέλεσμα καθώς όπως αναφέρει σχεδιάζει για αληθινούς ανθρώπους, τους απροσδιόριστους φίλους της μουσικής κι όχι για κάτι άπιαστο.

Στην πρόσοψη, λοιπόν, του ενισχυτή, βρίσκουμε συνολικά πέντε περιστροφικούς διακόπτες με κουμπιά μεσαίας διάστασης που βοηθούν στην επιλογή (από τα αριστερά προς τα δεξιά) της εισόδου προς ακρόαση, τη λειτουργία της εξόδου monitor για τη συσκευή εγγραφής, τη λειτουργία στέρεο ή με αντεστραμμένα τα κανάλια (δεν έχει μονοφωνική επιλογή), την ισορροπία των καναλιών και τέλος την ποσότητα (όταν επιλεγεί) της ενίσχυσης των χαμηλών συχνοτήτων. Ένα μεγαλύτερο περιστροφικό κουμπί στο μέσο της συσκευής ρυθμίζει την ένταση, ενώ τρεις σχετικά μεγάλοι και μαύροι διακόπτες κάτω από τα προαναφερθέντα έξι περιστροφικά κουμπιά επιλέγουν (και πάλι από τα αριστερά προς τα δεξιά) την επιλογή των εισόδων από τον κανονικό επιλογέα ή την είσοδο Pre In όπου όλα τα ρυθμιστικά, εκτός αυτού της έντασης, παρακάμπτονται, την επιλογή της λειτουργίας της σίγασης και τέλος την επιλογή της εξόδου των ηχείων ή αυτής των ακουστικών. Στο άκρο δεξιά βρίσκουμε το διακόπτη της ενεργοποίησης της συσκευής, ενώ συνολικά έξι LED δείχνουν την κατάσταση λειτουργίας της συσκευής. Το πρώτο (ενσωματωμένο στο διακόπτη ενεργοποίησης της συσκευής) είναι πράσινο και νομίζω ο σκοπός του είναι κατανοητός, το δεύτερο είναι μπλε (και πολύ έντονο γι’ αυτό κι εγώ το μισοκάλυψα με BluTak) και δείχνει ότι η υψηλή τάση έχει φτάσει στην επιθυμητή τιμή, και τα άλλα τέσσερα (ανά δύο) πορτοκαλί και δείχνουν τη λειτουργία των τάσεων στις λυχνίες ισχύος (6L6GC ή EL34 ανάλογα με τον τύπο που χρησιμοποιεί ο ενισχυτής).

Τα πλαϊνά του ενισχυτή είναι κατασκευασμένα από άψογα φινιρισμένο φυσικό ξύλο και η συνολική κατασκευή του CS600 είναι τόσο στιβαρή αλλά και βαριά (22,5 κιλά) που αν δεν είσαι εξοικειωμένος με ενισχυτές με λυχνίες παθαίνεις ένα μικρό σοκ. Στο πίσω μέρος του βρίσκουμε στη μια πλευρά όλες τις εισόδους RCA των πηγών (υλοποιημένες με καλά αλλά και τόσο απλά βύσματα που σε κάνει να αναρωτιέσαι, με βάση τις ηχητικές επιδόσεις του, αν τελικά ο κ. Hyodo και άλλοι σαν κι αυτόν ξέρουν κάτι παραπάνω από όλους τους άλλους που χρησιμοποιούν πιο εντυπωσιακές και μασίφ κατασκευές στο συγκεκριμένο τομέα), την είσοδο Pre In και την έξοδο προς εγγραφή, μια μπόρνα για επιπλέον γείωση, τις μπόρνες εξόδου για τη σύνδεση των ηχείων (τύπου WBT αρίστης ποιότητας) αλλά και ένα διακόπτη που επιλέγει τα δευτερεύοντα στους μετασχηματιστές εξόδου ανάλογα με την ονομαστική αντίσταση των ηχείων που πρόκειται να συνδεθούν σε αυτόν (4, 6, 8, 16Ω). Στο τέλος βρίσκουμε το ρευματοδέκτη IEC και τη θήκη με την ασφάλεια του ενισχυτή. Ο ενισχυτής στηρίζεται σε τέσσερα μεταλλικά (έτσι τουλάχιστον δείχνουν) πόδια τα οποία έχουν αρκετά ελαστικές άκρες εκεί που πατούν στο ράφι.

Shares