Το μεγαλοπρεπές 25L το συναντήσαμε για πρώτη φορά στην εκδήλωση της Apeiron Audio τον περασμένο Δεκέμβρη και είναι αλήθεια ότι έκτοτε δεν καταφέραμε να συλλέξουμε ιδιαίτερες πληροφορίες γι’αυτό από το Διαδίκτυο. Τελικά, το κορυφαίο ηχείο της σειράς L Classic ήρθε για τη μεγάλη αυτή συγκριτική δοκιμή αλλά κάποια στοιχεία από τον πίνακα λείπουν καθώς ακόμη περιμένουμε την απάντηση των Άγγλων στο mail μας. To 25L δείχνει καταρχήν ως μια αρκετά πιο ανεπτυγμένη εκδοχή του 23L, με τα ίδια ακριβώς συστατικά και ποιότητα κατασκευής αλλά με σαφώς μεγαλύτερα μεγέθη. Η πολύ μεγάλη καμπίνα του ηχείου το κάνει να ξεχωρίζει και φυσικά προκαλεί συνειρμούς ηχοκάλυψης μεγάλων χώρων, κάτι που δεν απέχει καθόλου από την πραγματικότητα. Είναι άριστα φινιρισμένη με μαύρη λάκα και παρουσιάζει σχεδόν άριστη στιβαρότητα παρά το μεγάλο της μέγεθος. Το 25L αποτελεί μια σχεδίαση τριών δρόμων και έξι μεγαφώνων, με παράλληλα μιντρέιτζ εκατέρωθεν του τουίτερ και επίσης παράλληλα γούφερ, τα οποία δέχονται τη φόρτιση ενός μεγάλου σε διάμετρο, περί τα 18,5 εκ., παθητικού ακτινοβολητή που εκπέμπει προς το πάτωμα και συγκεκριμένα προς την ξύλινη πατούρα του ηχείου, η οποία ρυθμίζει και την ακριβή απόσταση από αυτόν. Η πρόσοψη καλύπτεται από δύο ανεξάρτητα πανάκια που εφαρμόζουν με οπές επάνω της και τα οποία ενώνονται σαν κομμάτια παζλ μεταξύ τους δίνοντας έτσι μια νότα από lifestyle. Γενικότερα το ηχείο αυτό αποπνέει αρκετή πολυτέλεια χάρη στα προσεγμένα συστατικά του όπως η μοντέρνα βάση στήριξης και τα εντυπωσιακά βύσματα, όπως ακριβώς και το 23L, και θα λέγαμε ότι δικαιολογεί απόλυτα το αυξημένο κόστος του με δεδομένα και τα «μεγέθη» του.

Ακροάσεις

Μιλώντας λοιπόν για μεγέθη και καθώς ολοκληρώνεται πια αυτή η μαραθώνια δοκιμή, σας θυμίζω τον τίτλο «το μέγεθος μετράει…» αφού τώρα ήρθε η στιγμή να απολαύσουμε ένα ηχείο με πραγματικά μεγάλο ήχο-εφάμιλλο του μεγέθους του. Το 25L είναι ένα εξίσου προσεκτικά σχεδιασμένο ηχ25L-highfideliti-511είο με το μικρότερο μοντέλο της Quad και εκμεταλεύεται πλήρως την εντυπωσιακή συστοιχία των μεγαφώνων, τις μεγάλες σε σύνολο επιφάνειες των διαφραγμάτων και το αυξημένο του ύψος για να δώσει ένα πελώριο soundstage και μαζί με αυτό το πολυπόθητο συναυλιακό feeling που μόνο τα μεγάλα ηχεία μπορούν να αποδώσουν σωστά. Παράλληλα, η σκηνή αυτή διακρίνεται για την ακρίβεια και την ανοιχτοσύνη της. Οι χαμηλές συχνότητες διαθέτουν εξαιρετικό βάθος και παρουσία, έχουν πολύ ισχυρά μέτωπα αλλά διατηρούν σε άριστα επίπεδα τον έλεγχο ακόμη και στα δύσκολα. Οι μεσαίες συχνότητες όχι μόνο δεν μειώνουν καθόλου τα σώματα και τις περιγραφικές ικανότητες των μπάσων, αλλά προκύπτουν με απολαυστική παρουσία και κορυφαία ανάδειξη της λεπτομέρειας. Η συμμετρική διάταξη ΜΤΜ τοποθετεί τα πρίμα σε σωστή θέση μέσα στην εικόνα και το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα ανοιχτό, δυναμικό αλλά και λεπτομερές. Το ηχείο διακρίνεται γενικότερα για την εξαιρετική εστίαση και τα διακριτά επίπεδα που προσφέρει στην ηχητική σκηνή, η οποία στήνεται στο επίπεδο των ηχείων και ικανοποιεί απόλυτα και στις τρεις διαστάσεις της. Οι χροιές του 25L είναι βέβαια ουδέτερες, ίσως όχι τόσο γλυκές όσο στο 23L λόγω μάλλον της αυξημένης δύναμης και ανάλυσης, αλλά πάντως αρκετά οργανικές ώστε να αφήνουν μια σαφή αίσθηση τονικού πλούτου που την έχει ανάγκη ένας τόσο μεγάλος ήχος προκειμένου να αποδειχτεί μακρυπρόθεσμα μουσικός. Σε αυτό συμβάλλει και η τουλάχιστον άριστη αποτύπωση της ροής που αποδεικνύει την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο φίλτρου.

Συμπέρασμα

Το 25L πρέπει να θεωρηθεί ως το πλέον ολοκληρωμένο ηχείο της δοκιμής, όχι απαραίτητα το πιο ακριβές ή το πιο μουσικό αλλά οπωσδήποτε το ηχείο που όλοι μας θα χαιρόμασταν να έχουμε στο σαλόνι μας. Είναι σαφώς κορυφαίο στους περισσότερους τομείς της αναπαραγωγής, προσφέροντας εξαιρετικά μεγέθη σκηνής, δυναμικών και λεπτομέρειας, και παράλληλα είναι ιδιαίτερα ποιοτικό στις δύσκολες πτυχές, δηλαδή την ακρίβεια της σκηνής, την τονικότητα αλλά και το χρονισμό. Μέχρι στιγμής σε αυτή τη δοκιμή, το μέγεθος ήταν μάλλον ο αρνητικός παράγοντας, εδώ όμως παίρνει την εκδίκησή του!

Βαθμολογία: 98/100

Shares