Φυσική εξέλιξη

Η πρόσφατα ανανεωμένη γκάμα της Quadral απέκτησε μια νέα σειρά ηχείων με το εντυπωσιακό όνομα Signo Avantgarde, που απευθύνεται σε ηχητικά συστήματα αξιώσεων με σχετικά “προσγειωμένο” κόστος. Εξετάζουμε το μεγαλύτερο μοντέλο της σειράς και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Τύπος: 3 δρόμων, ανάκλασης χαμηλών

Διαχ. ισχύος: 140W/200W music

Απόκριση: 29Hz-50KHz

Φίλτρο: 350Hz, 2,8KHz

Ευαισθησία: 89dB

Αντίσταση: 4-8Ω

Διαστάσεις: 100,6×20,8×34,5 εκ. (ΥΠΒ)

Βάρος: 21,64 κιλά

Η Quadral στοχεύει στο ευρύ καταναλωτικό κοινό και το αποδεικνύει με μια πληθώρα σειρών και μοντέλων για κάθε τσέπη και χώρο. Ο ανταγωνισμός είναι φυσικά πολύ σκληρός σε αυτές τις κατηγορίες τιμών και η γερμανική εταιρία φροντίζει να ανανεώνει τακτικά τη γκάμα της ώστε να βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο των εξελίξεων. Η κορυφαία σειρά ηχείων της εταιρίας είναι η Platinum M την οποία γνωρίσαμε παλαιότερα με τη δοκιμή του Μ4 και ακριβώς από κάτω της βρίσκεται η Chromium Style, που επίσης γνωρίσαμε μέσω του μοντέλου “100”. Οι δύο αυτές σειρές ανανεώθηκαν τη σεζόν που πέρασε με νέες μονάδες μεγαφώνων ενώ, παράλληλα, εμφανίστηκε μια νέα σειρά κάτω από αυτές που συνδυάζει κατασκευαστικά στοιχεία από τις προαναφερθέντες και κατεβαίνει στην αγορά με λίγο πιο προσιτές τιμές. Η σειρά λέγεται Signo Avantgarde και, όπως και οι άλλες δύο, περιλαμβάνει μια πλήρη πολυκαναλική ομάδα ηχείων.

Επειδή η γκάμα της εταιρίας είναι πολυπληθέστατη, μπορεί να επιλέξει κανείς ανάμεσα σε αρκετά ηχεία δαπέδου αν το διαθέσιμο ποσό εκτείνεται, για παράδειγμα, από τα 1.500 έως τα 2.000€. Το υπό δοκιμή Avantgarde Signo 80 βρίσκεται στο κάτω όριο αυτού του εύρους τιμών, στη μέση βρίσκεται το Chromium Style 102 και στο άνω όριο το νέο Platinum M40. Παλαιότερα, αυτή η πυκνότητα μοντέλων θα θεωρούνταν ακόμη και υπερβολική, σήμερα όμως που ο Ευρωπαίος αγοραστής μετράει και το τελευταίο σεντ του, ίσως να αποτελεί αναγκαιότητα. Ο υποψήφιος αγοραστής καλό είναι να γνωρίζει πάντως ότι το “βαρύ οπλοστάσιο” σε μεγάφωνα της Quadral απαντάται στα Platinum, κυρίως σε ότι αφορά τα γούφερ και μιντρέιτζ από αλουμίνιο και μαγνήσιο, με τις άλλες δύο σειρές να χρησιμοποιούν απλούστερες σχεδιάσεις με συνθετικά σασί και διαφράγματα τιτανίου-πολυπροπυλενίου. Το κόνσεπτ πίσω από τα νέα ηχεία της γερμανικής εταιρίας είναι η χρήση προσιτών εξαρτημάτων και υλικών και η έμφαση δίνεται στη σχεδίαση, ώστε το σύνολο (το τελικό προϊόν δηλαδή) να είναι “ανώτερο του αθροίσματος” των επιμέρους συστατικών.

Από κοντά

Η νέα σειρά έχει στηριχτεί σε γούφερ με αρκετά μεγάλες διαμέτρους 170 χιλ. κι έτσι τα μοντέλα δαπέδου είναι σχετικά φαρδιά, εν αντιθέσει με τις “στήλες” της Chromium Style που φέρουν μονάδες των 135 χιλ. Οι δύο αυτές σειρές έχουν πάνω-κάτω εφάμιλλη ποιότητα κατασκευής και -με την εξαίρεση του πλάτους- παρόμοια αισθητική χάρη στις καμπυλωμένες πλευρές τους. Το φινίρισμα εξάλλου περιλαμβάνει αποκλειστικά λευκή και μαύρη λάκα και καθόλου καπλαμάδες. Το βασικότερο σημείο διαφοροποίησης, συνεπώς, ανάμεσα στις δύο αυτές σειρές είναι η χρήση εντελώς διαφορετικών μονάδων για τις υψηλές συχνότητες. Τόσο το ribbon των Chromium όσο και το ring radiator των Signo, που η εταιρία ονομάζει RiCom, διαφέρουν αισθητά από τον τυπικό θόλο της κατηγορίας, τουλάχιστον εξ’όψεως, και σε αυτή τη διαφορετικότητα ποντάρει πολλά η εταιρία καθώς επιπλέον υπάρχουν και οι αναμενόμενες σημαντικές ηχητικές διαsigno-Untitled-1φοροποιήσεις. Το μοντέλο της δοκιμής είναι ένα μεσαίου μεγέθους ηχείο δαπέδου με τρείς δρόμους και πέντε μεγάφωνα, με οπίσθια φόρτιση ρεφλέξ, είναι δηλαδή πλήρως εξοπλισμένο και μπορεί να καλύψει σχετικά άνετα ένα τυπικό σαλόνι σε δικάναλες συνθήκες, καθώς και να οριστεί ως large σε πολυκαναλικές συνθήκες. Η εταιρία το δίνει στα 29Hz χωρίς να προσδιορίζει τις συνθήκες / προδιαγραφές για την έκταση αυτή.

Στο άλλο άκρο του φάσματος, το ασυνήθιστο αυτό τουίτερ τιτανίου δίδεται στα 50KHz, περνάει δηλαδή σε περιοχή σούπερ τουίτερ, όπως είναι άλλωστε ο κανόνας σε όλα τα ποιοτικά ηχεία ευρείας κατανάλωσης που παράγονται σήμερα στην Ευρώπη. Το τουίτερ RiCom έχει ένα κεντρικό τμήμα με αφρώδες/αποσβεστικό υλικό σε ρόλο phase plug (αντί της πιο συνηθισμένης σκληρής “οβίδας” των ring radiator) και το διάφραγμα που μένει περιφερειακά είναι σύνθετου σχήματος, περιλαμβάνοντας εξωτερικά μικρό κώνο με ανάρτηση και τμήμα θόλου-δακτυλίδι γύρω από το κέντρο, επίσης με ανάρτηση. Δεν είναι σαφές που ακριβώς βρίσκεται το πηνίο φωνής, αν δηλαδή είναι στην εσωτερική περιφέρεια του θόλου, την εξωτερική του κώνου ή ακριβώς ανάμεσά τους (το πιο πιθανό). Το βέβαιο είναι πως εκ κατασκευής δεν ακτινοβολεί λίγο πάνω από τα 12KHz όπως οι τυπικοί θόλοι της μιας ίντσας, ενώ τα δύο καμπυλωτά προστατευτικά μεταλλικά στελέχη, που πιθανόν τονώνουν και τη διασπορά, προσδίνουν την τελική πινελιά διαφορετικότητας. Το φινίρισμα του Signo Avantgarde 80 είναι σε γενικές γραμμές άριστο, αντάξιο θα λέγαμε της γερμανικής σχολής. Η εμφάνιση είναι σχετικά αυστηρή και, με το πανάκι στη θέση του, το ηχείο χάνει πόντους σε προσωπικότητα καθώς το πλέον ελκυστικό σημείο είναι τα γυαλιστερά διαφράγματα που επιφέρει η συνύπαρξη του πολυπροπυλενίου με το τιτάνιο.

Είπαμε στην αρχή ότι η νέα σειρά της Quadral βελτιστοποιεί τη σχεδίαση και ο καλύτερος τρόπος για να το διαπιστώσει κανείς αυτό -πέραν της ακρόασης- είναι να παρατηρήσει πως η ψηλή καμπίνα είναι ελαφρώς κεκλιμένη προς τα πίσω. Αυτό επιτυγχάνεται ακοπίαστα, μέσω της μικρής βάσης του που παρουσιάζει διαρκώς μειούμενο ύψος καθώς διατρέχει σε βάθος την κατασκευή. Έτσι, ο σχεδιαστής έχει στα χέρια του ένα έξτρα εργαλείο κατά τη σχεδίαση του φίλτρου (αυτό της γεωμετρικής ευθυγράμμισης των ακουστικών κέντρων) ενώ σαφώς το κέντρο βάρους μετατοπίζεται πιο μέσα, καθιστώντας πιο σταθερή την όλη κατασκευή. Καταλαβαίνετε ότι αυτή η λύση είναι πολύ πιο προσιτή από το να κατασκεύαζαν οι Γερμανοί μια κεκλιμένη καμπίνα και πολύ πιο σωστή από το να μας έλεγαν να ρυθμίσουμε τις ακίδες ώστε το ηχείο…να γέρνει προς τα πίσω, ταυτόχρονα όμως είναι και 100% αποτελεσματική.

Shares