Traveling Light!

Το Traveler είναι το νέο εισαγωγικό μοντέλο της VPI, ένα προϊόν που κινείται σε μια απαιτητική κατηγορία τιμής και απευθύνεται στο ιδιαίτερο κοινό των φίλων της αναλογικής τεχνολογίας. Δύσκολη αποστολή, αλλά το αποτέλεσμα -δεν μπορεί να το κρύψουμε- ξεπέρασε τις προσδοκίες μας!

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

VPI Traveler

Περιγραφή: Πλατό/Βραχίονας

Αρχιτεκτονική: Χωρίς ανάρτηση (σασί από συνδυασμό Delrin/Aλουμινίου)

Πλατό: Αλουμίνιο/Χάλυβας, ελαστική επιφάνεια επαφής με τον δίσκο

Έδρανο: Χαλύβδινο, με σφαιρίδιο και επιφάνεια επαφής από PEEK

Κινητήρας: Σύγχρονος AC

Μετάδοση: Μέσω ιμάντα, ρύθμιση στροφών με το χέρι

Βραχίονας: Ευθύγραμμος (Delrin/Αλουμίνιο), ανάρτηση με σύνδεσμο τύπου καρντάν, έδρανα από σάπφειρο, ρύθμιση δύναμης ανάγν. με ολισθαίνον αντίβαρο, χωρίς ρύθμιση δύναμης αντιολίσθ.

Διαστάσεις: 485×385 (mm, πxβ)

Βάρος: 11kg

Shelter 301 II

Περιγραφή: Κεφαλή κινητού πηνίου

Ακίδα: Ελλειπτική

Στέλεχος: Βόριο/Αλουμίνιο

Ευαισθησία: 0.3mVrms (1kHz,5cm/sec)

Απόκρ. συχνότ.: 10Hz-50kHz

Ισορρ. καναλιών: 1dB/1kHz

Μάζα: 8.1gr

Ενδοτικότητα: 9cu

Συνιστ. φορτίο: 100Ω

Δύναμη ανάγν.: 1.5-2.2γρ.

Προσωπικά, δεν παύει να με εκπλήσσει το γεγονός ότι εξακολουθεί να υπάρχει ανάγκη για μοντέλα όπως το Traveler. Αναλογικά συστήματα με μέσο κόστος και απλή, σχετικώς, δομή τα οποία απευθύνονται κυρίως σε όσους θέλουν να ξεκινήσουν τώρα την πορεία τους στον χώρο του βινυλίου, επιστρέφουν σε αυτό ύστερα από χρόνια ή ανακάλυψαν ότι θέλουν κάτι καλύτερο για να ακούσουν τους δίσκους τους. Το βινύλιο είναι ίσως η πλέον επίμονη “παλιά” τεχνολογία στον χώρο των καταναλωτικών ηλεκτρονικών, μια ενδιαφέρουσα περίπτωση που ξεπερνά την απλή μόδα και σχετίζεται, όπως δείχνουν τα πράγματα, με την ίδια την ιδέα του να είσαι μουσικόφιλος. Δεν με στεναχωρεί καθόλου. Είναι άλλωστε ο λόγος που, από καιρού εις καιρόν, έρχομαι σε επαφή με πραγματικά ενδιαφέροντα προϊόντα βασισμένα στην αναλογική τεχνολογία, έργα τέχνης από την άποψη της μηχανολογικής σχεδίασης. Αν, μόνο, υπήρχαν αυτά τα πράγματα όταν το βινύλιο ήταν πραγματικά το βασικό μέσο αναπαραγωγής ηχογραφημένης μουσικής…

Σε κάθε περίπτωση, η VPI είναι ένας βετεράνος των αναλογικών πηγών. Εμφανίστηκε μερικά χρόνια πριν μπει η ψηφιακή τεχνολογία στον κόσμο του ήχου, το 1978, κατασκευάζοντας clamps και έγινε γνωστή με τη μηχανή καθαρισμού δίσκων της που εμφανίστηκε στην αγορά το 1981. Η πορεία από την κατασκευή αξεσουάρ προς την κατασκευή του πρώτου πλατό ήταν προδιαγεγραμμένη και η εταιρία της Sheila και Harry Weisfeld δεν άργησε να εισέλθει στον χώρο των γνωστών κατασκευαστών παρουσιάζοντας μια σειρά από μοντέλα που έχουν κερδίσει την εκτίμηση των audiophiles ανά τον κόσμο. Το Traveler που δοκιμάζεται στις σελίδες που ακολουθούν είναι το νεότερο προϊόν της εταιρίας. Αφιερωμένο στη μνήμη της Sheila Weisfeld που έφυγε από την ζωή το 2011, το συγκεκριμένο αναλογικό σύστημα, με κόστος οριακά κάτω από τα €1.500 αποτελεί ένα ενδιαφέρον στοίχημα για την εταιρία: Πόσο καλά μπορούν να περάσουν οι αξίες της VPI σε μια κατηγορία τιμής όπου οι συμβιβασμοί είναι απαραίτητοι; Κατά την γνώμη μου αυτή είναι η απόλυτη απόδειξη τεχνογνωσίας και ικανοτήτων.

Οι λεπτομέρειες…

Παρά το γεγονός ότι η κατασκευή του Traveler είναι επί τούτου απλή, ώστε να ελέγχεται το κόστος, η γενική αίσθηση που αποκομίζει κανείς όταν το βλέπει για πρώτη φορά είναι κάτι παραπάνω από θετική. Το πλατό είναι πραγματικά καλοκατασκευασμένο και με άποψη σε θέματα αισθητικής (βοηθά σε αυτό και το κόκκινο χρώμα που είχε το δείγμα, ένα από τα τέσσερα διαθέσιμα). Αν έχετε στο μυαλό σας τις συνήθεις “φλατ” κατασκευές, καλόν είναι να αναθεωρήσετε, καθώς η VPI έχει καταβάλει εμφανή προσπάθεια να σχεδιάσει κάτι που, μέσα στην απλότητά του, να ξεχωρίζει και να είναι ευχάριστο στην χρήση. Η αρχιτεκτονική είναι η κλασική: Το Traveler βασίζεται σε ένα σασί κατασκευασμένο από ένα φύλλο συνθετικού υλικού (Delrin) επάνω στο οποίο έχει τοποθετηθεί ένα φύλλο αλουμινίου και έρχεται σε επαφή με την επιφάνεια όπου θα τοποθετηθεί μέσω τεσσάρων σημείων στήριξης από ελαστικό υλικό τα οποία είναι ρυθμιζόμενα ώστε να μπορεί να οριζοντιωθεί εύκολα.

Το πλατό είναι σύνθετο, από αλουμίνιο και ανοξείδωτο χάλυβα (για καλύτερη απόσβεση των συντονισμών) και το έδρανο χρησιμοποιεί έναν άξονα χαμηλών ανοχών (κατασκευασμένο από μια εταιρία που εξειδικεύεται σε αυτού του είδους τα εξαρτήματα), χαλύβδινο σφαιρίδιο και επιφάνεια τριβής από PEEK (ένα πολυμερές θερμοπλαστικό, κατάλληλο για την κατασκευή εδράνων). Η κίνηση μεταφέρεται στο πλατό μέσω ενός κυλινδρικού ιμάντα ο οποίος εφαρμόζει στην ειδικά διαμορφωμένη περιφέρεια και ο κινητήρας είναι σύγχρονος, μια επιλογή που απελευθερώνει το Traveler από την ανάγκη κάποιου ηλεκτρονικού συστήματος ρύθμισης των στροφών. Είναι ενδιαφέρουσα επιλογή, εδώ, η τοποθέτηση του κινητήρα απευθείας στο σασί και όχι εξωτερικά όπως συνηθίζεται τελευταία. Η VPI θεωρεί ότι αυτή είναι μια καλύτερη επιλογή, αν η κατασκευή γίνει σωστά. Το πλατό μπορεί να περιστραφεί στις 33.3 και στις 45σαλ, με απλή μετακίνηση του ιμάντα από την μια τροχαλία του κινητήρα στην άλλη, με το χέρι. Το μόνο που έχει στη διάθεσή του ο χρήστης είναι ένας διακόπτης on-off. Το σύστημα περιστροφής και μετάδοσης φαίνεται να έχει πολύ υψηλή ροπή. Σε συνδυασμό με το ματ που έχει έντονες αντιολισθητικές δυνατότητες, επιτρέπει την εφαρμογή μεγάλης κάθετης δύναμης κατά τον καθαρισμό των δίσκων, κάτι που μπορεί να καταχωρηθεί στα θετικά σημεία. Η εκκίνηση του δείγματος που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν, πάντως, ελαφρώς θορυβώδης (ο ιμάντας γλιστρά αρχικώς στην τροχαλία και κάνει έναν χαρακτηριστικό, όχι ευχάριστο, ήχο). Η ροπή έχει και το τίμημά της…

Shares