Ο πρώτος διδάξας Επιστρέφει…

H Wadia είναι, ιστορικά, ο πρώτος κατασκευαστής που ενσωμάτωσε γενικής χρήσης επεξεργαστές σήματος σε οικιακή ψηφιακή συσκευή. Κι ενώ ο όρος “Decoding Computer” ακούγεται κάπως υπερβολικός για κάτι που είναι, στη βάση του, ένας κλασικός DAC/Ενισχυτής ακουστικών, είναι εν τούτοις δικαιολογημένος, ως η έκφραση μιας ιστορικής συνέχειας.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Περιγραφή: Μετατροπέας D/A, Ενισχυτής ακουστικών

Είσοδοι: S/PDIF 3x (ομοαξονική BNC, ομοαξονική RCA, Toslink), AES/EBU 1x, USB 1x (ασύγχρονη)

Έξοδοι: Single ended 1x (RCA), Balanced 1x (XLR), Ακουστικών 1x (1/4 της ίντσας)

Sample rates: 44.1kHz-192kHz, 16bit-24bit

Άλλες δυνατότητες: Ρύθμιση ευαισθησίας (line και ακουστικών), ρύθμιση της στάθμης/ισορροπίας των καναλιών

Διαστάσεις: 200x200x67 (mm, πxβxυ)

Βάρος: 1.13kg

Ζωηρώς αμφιβάλλω αν υπάρχουν πολλοί που θα διαφωνήσουν με την τοποθέτηση της Wadia μεταξύ των σημαντικότερων κατασκευαστών ψηφιακών συσκευών και δεν αναφέρομαι στην ποιότητα των προϊόντων της τόσο, όσο στην τόλμη που διαχρονικά έχουν επιδείξει στο να εφαρμόσουν νέες ιδέες και προσεγγίσεις (αναλαμβάνοντας το απαραίτητο ρίσκο). Η Wadia υπήρξε η πρώτη εταιρία που δοκίμασε την τύχη της έξω από το “μαντρί” των κατασκευαστών ειδικών ολοκληρωμένων κυκλωμάτων, τρέχοντας ψηφιακά φίλτρα σε επεξεργαστή γενικής χρήσης. Το έκανε στην πρώτη κιόλας συσκευή της, το Wadia 2000 και δεν είναι μικρή υπόθεση να ξεκινάς ως άγνωστη εταιρία (λίγο πριν το 2000) με ένα πραγματικό classic. Σε αυτή την πρώτη συσκευή, οφείλεται και η γέννηση του όρου “Decoding Computer” τον οποίο η εταιρία χρησιμοποιεί ακόμη και σήμερα. Και η Wadia αποδείχθηκε μια εταιρία που δεν καθόταν για πολύ καιρό ήσυχη… Βασισμένη σε μια ανοικτή αρχιτεκτονική (επιλογή πολλών κορυφαίων κατασκευαστών από κάποια στιγμή και μετά…) έψαξε το θέμα του ψηφιακού audio προς διάφορες κατευθύνσεις συχνά με πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Έφτιαξε “αργά” φίλτρα, συζήτησε το θέμα του jitter και, πολύ καιρό πριν η ιδέα του docking station γίνει τετριμμένη, παρουσίασε το πρώτο interface που είχε την άδεια της Apple να “σηκώσει” ψηφιακό σήμα από το iPod. Είναι σημείο των καιρών, ίσως, ότι μετά από όλα αυτά, η εταιρία δεν απέφυγε την κλασική οδό της εξαγοράς και της ενσωμάτωσης κάτω από μια κοινή εταιρική ομπρέλα, αλλά αν αυτό της προσφέρει την δυνατότητα να συνεχίσει όπως παλιά, δεν νομίζω να δυσαρεστείται κανείς με αυτή την εξέλιξη. Το 121 που δοκιμάζουμε στις σελίδες αυτές είναι ένα από τα τρία προϊόντα της εταιρίας που είναι διαθέσιμα σήμερα και ο στόχος του είναι σαφής: Απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα DAC κατάλληλο για streaming μέσω USB, έξοδο ακουστικών και τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί ως στοιχειώδης προενισχυτής. Ριζοσπαστικό; Καθόλου. Ενδιαφέρον; Πολύ, αν αναλογιστεί κανείς το βάρος του ονόματος!

Οι Λεπτομέρειες

Είναι σαφές ότι το σασί του 121 έχει βασιστεί στη “μικρή” σειρά Mini της εταιρίας, μια ενδιαφέρουσα και πρακτική πρόταση η οποία τα τελευταία χρόνια έχει γίνει το σήμα κατατεθέν της. Ως εκ τούτου, έχουμε να κάνουμε με μια μικρή σε όγκο συσκευή φινιρισμένη στο κλασικό γκρι ανάγλυφο χρώμα της εταιρίας το οποίο χρησιμοποιεί τέσσερις ελαστικούς κώνους για την στήριξή του. Η πρόσοψη περιλαμβάνει έναν μεγάλο αριθμό από LED τα οποία πληροφορούν τον χρήστη για την επιλεγμένη είσοδο, το sample rate στο οποίο έχει αυτή κλειδώσει καθώς και για την στάθμη της αναλογικής εξόδου. Ενδιαφέρουσα επιλογή εδώ, είναι η απουσία οποιουδήποτε διακόπτη, συμπεριλαμβανόμενου και του on/off. Ο χρήστης έχει πρόσβαση στις λειτουργίες του 121 μόνο μέσω ενός καλοσχεδιασμένου τηλεχwadia121-IMG_0055ειριστηρίου. Από πρακτικής πλευράς, είναι μια λογική επιλογή: Σπανίως πατάει κανείς διακόπτες στην πρόσοψη ενός DAC, αλλά εμείς οι ανασφαλείς, θα θέλαμε να έχουμε και κάποια εναλλακτική επιλογή όταν η μπαταρία τελειώσει, το κοντρόλ παραχωθεί κάπου και για όσο χρόνο θα διαρκέσει η επισκευή/αντικατάστασή του αν και όταν συμβεί κάτι κακό…

Οι δυνατότητες σύνδεσης είναι τυπικά καλές. Ο χρήστης θα βρει στην πίσω πλευρά δύο ομοαξονικές εισόδους (η μία με BNC 75Ω), μια οπτική Toslink, μια AES/EBU και μια θύρα USB, για τη σύνδεση ψηφιακών πηγών, καθώς και single ended/balanced εξόδους αναλογικού σήματος. Η συσκευή υποστηρίζει sample rates μέχρι 24bit/192kHz για όλες τις εισόδους με την θύρα USB να απαιτεί, κατά το σύνηθες, την εγκατάσταση driver σε περιβάλλον Windows, αν ο χρήστης θέλει να ανέβει πάνω από τα 96kHz. Το αναλογικό σήμα εμφανίζεται ταυτοχρόνως και στις δύο εξόδους, οι οποίες φιμώνονται όταν εισαχθεί βύσμα ακουστικών στην πρόσοψη. Ο 121 αποθηκεύει την ρύθμιση στάθμης που έχει κάνει ο χρήστης ξεχωριστά για τα ακουστικά και την έξοδο line. H Wadia έχει επιλέξει να μην συμπεριλάβει αναλογικές εισόδους στον 121, πιθανόν σε μια προσπάθεια να κρατήσει το κόστος χαμηλά, κάτι που ίσως περιορίζει την δυνατότητα της συσκευής να χρησιμοποιηθεί ως ο μοναδικός προενισχυτής σε ένα σύστημα. Επίσης, στην τρέχουσα έκδοση δεν υπάρχει δυνατότητα διαχείρισης σήματος DSD.

Shares